Jak oficjalnie zdjąć simlocka AT&T z iPhone

Kilka dni temu pisałem o możliwości oficjalnego zdjęcia simlocka z iPhonów w sieci AT&T. Sporo osób jest tym żywotnie zainteresowanych. Wątpiłem wtedy, że uda się to zrobić nie będąc klientem AT&T i myliłem się – na szczęście. Dziś odezwał się do mnie na Twitterze czytelnik @maxi991, któremu się to udało i zdjął w pełni legalnie i oficjalnie simlocka z iPhone 4. Oto jego historia :)

Dzwonimy na numer 001-800-335-4685 (najlepiej z google voice bo za darmo). Ignorujemy pytanie o numer telefonu i czekamy na połączenie z konsultantem. Odbiera BAAARDZO miła Pani i pyta się o Nazwisko i Imię. Potem o numer AT&T ,ale ty mówisz ,że nie masz bo dzwonisz z Polski. Mówisz o co chodzi tj. Kopiłem iPhone 2 lata temu za „full price” i chciałbym go odblokować. Ona ,aha no spoko tylko potrzebuje IMEI. Podajesz IMEI, a ona puszcza Ci muzyczkę i czekasz. Jeśli wszystko jest ok z IMEIem (nie jest kradziony itp) to prosi Cię o podanie mejla, mówiąc przy tym ,że odblokowanie nastapi w ciągu chyba 5 dni roboczych. Podaje Ci też „case number”, jakby coś było nie tak i chciałbyś się z nimi jeszcze raz skontaktować. To w zasadzie wszystko, dziękujesz za rozmowę i czekasz na mejla, który wygląda tak jak na załączonym zrzucie ekranu.                                                                                         
Oczywiście postanowiłem to od razu sprawdzić i mam jedną generalną uwagę – wprawdzie odebrał miły konsultant ale był to jakiś latyno-amerykanin sądząc po akcencie. Zawiodłem się. Potem tak jak @maxi991 pisze, zapytał mnie o IMEI. Podałem ten należący do mojego jeszcze nigdy nie aktywowanego i nie używanego iPhone’a pierwszej generacji. Potem była muzyczka, a następnie usłyszałem, że mój telefon nie kwalifikuje się. Zapytałem dlaczego, ale usłyszałem jedynie, że on ma tylko informację, że nie i nie wie dlaczego nie.
Hmm albo ogólnie iPhone pierwszej generacji się kwalifikuje, albo jakiś Amerykanin zapomniał zapłacić rachunków. Tak czy tak to bardzo dobra wiadomość, że jednak się udaje zdjąć w ten sposób simlocka. To może przywrócić życie wielu iPhonom na dnie polskich szuflad.
  • Pingback: Simlock na softach 4.1 - 5.1 wszystkie modele iPhone - PRZECZYTAJ! - Strona 615

  • Bboc

    zadzwoniłem już:D powiedziałem: aj łent anluk mej ajfun i git majones, była zaskoczona moim bardzo dobrym nagielskim :)

  • Hami

     Odblokują ale czy ja będę mógł odblokować w Itunes jak posiadam zmeiniony baseband na  6.15 ? Pewnie raczej nie ?

  • http://www.facebook.com/arcadiuss92 Arkadiusz Skrobak

    ja nie dostalem do nich emaila, zadzwonilem i powiedzieli ze sprawa zamknieta i ze wyslali email  ze jest odblokowany. odtworzylem iphone i juz nie bylo simlocka, proces trwal 3 dni. Jeśli ktoś chce abym pomógł to niech napisze pm na facebooku

  • Marek

    A to nie wiem. Jak to chodzi o ten baseband z ipada, to po co go wgrywales, jak sa przez niego problemy…

  • ciekawy

    czy ktoś mógłby potwierdzić czy sposób z mejlem działa ?

  • Marek

    Potwierdzam, że nie działa. Czekam już 5 dni, wysłałem 2 e-maile i żadnej odpowiedzi. Wkurwiony jestem na maksa.

  • ciekawt

     nie dziwie się :/

  • Mao

    Czy jeśli dostałem już swój case number, to mogę być pewnym, że w ciągu tych 7-10 dni simlock zostanie zdjęty?

  • Marek

    A czemu nie ma być zdjęty? Wysłałeś emaila, czy dzwoniłeś?

  • Loop9

    Właśnie zakończyłem rozmowę z latyno-amerykanką (dość ładna z głosu) w sprawie mojego iPhona 2g. Nie wiem jak sprawa się zakończy, mam nadzieję że mi odblokują. 

    A swoją drogą, mała rada. Nie korzystajcie z google voice, strasznie rwie połączenia. Lepiej użyć skype. Pozdrawiam.

  • Marcin

    Ode mnie jakaś pani (mega znudzona chyba) zażądała nr kontaktowego telefonu w stanach, czym mnie mocno zaskoczyła, nie udało się tego obejść niestety :(

  • GOSCIU

    UWAGA! E-MAIL RÓWNIEŻ DZIAŁA.
    Po 9 dniach otrzymałem odpowiedź od AT&T na e-mail z prośbą o unlock. Ta opcja również działa. Ja niestety pomyliłem się w tym e-mailu z numerem IMEI i napisali mi, że mam sprawdzić poprawność, ale juz i tak dzwoniłem do nich wczoraj.

  • Gosc

    Ale o czym ty mówisz, bo nie rozumiem.

  • Ernest123

    jakie informacjie zawarles w @ ? 

  • Czerwonymm

    DZIAŁA, ja czekalem 10 dni i dzisiaj dostałem, że sprawda została załozona i mam mój UNLOCK CASE. Teraz muszę czekać dalej na aktywację. Więc ta opcja działa, ale trwa dłużej.

  • Marek

    Imię, nazwisko, co chcę, IMEI

  • Ralf

    Po 10 dniach od wysłania maila z prośbą o zdjęcie simlocka AT&T odezwało się do mnie ;) Dostałem informację, że przyjęli moją prośbę i że rozpatrzą ją w ciągu 7 dni. Po wszystkim powiadomią mnie mailem. Przepraszają, że tak długo to trwa, ale mają od groma listów z prośbami o zdjęcie simlocka od ludzi z całego świata i nie są w stanie się wyrobić…

    Ważne, że się odezwali i wiem na czym stoję :) Będzie ok :)

  • Stim02

    udało się jeszcze komuś w ostatnich dniach odblokować tak iphona ?

  • Marek

    W poniedziałek dzwoniłem i nadal czekam na e-mail.

  • Stim02

     ok to daj znać jak przyjdzie

  • Mikolajrz

    właśnie porozmawiałem sobie z miłą panią i w przeciągu 7 dni roboczych powinna byc odpowiedz w sprawie oblokowania mojego 3GS`a  :D
    jakby co dam znać czy wszystko poszło ok :)

  • Sadasdsa

    A podobno juz nie odblokowują osobom które nie są klientami AT&T ? Podałeś nr tel AT&T ?

  • Mikolajrz

    A skąd to wiesz? nie nie podawałem

  • Marek

    No właśnie. Skąd masz taką informację? Jeśli Pani nie mówiła, że nie można, to nie ma takiego czegoś. Ja nie podawałem numeru AT&T.

  • Filpop1993

    Dear    Filip Popiolek,

    Thank you for taking the time to e-mail AT&T. My name is Kellye Johnson,
    and I am happy to help you with your inquiry.

    AT&T will unlock an iPhone under the following circumstances:
    ?       The person requesting the unlock is a current AT&T customer or a
    former AT&T customer who can provide the phone number or account number
    for the account.
    ?       The iPhone was designed for use on AT&T?s network; all contract
    obligations, including any term commitment, associated with the device
    to be unlocked have been fully satisfied
    ?       The iPhone has not been reported lost or stolen.

    Also, current customer accounts must be in good standing with no
    past-due amount or unpaid balance and has been active for at least sixty
    (60) days. Former customer account may be eligible for unlocking so long
    as they owe AT&T no Early Termination Fee or other unpaid balance.

    **AT&T will unlock an iPhone for an active and deployed member of the
    military who is a current AT&T customer in good standing and is able to
    provide AT&T with deployment verification; and a person who purchased
    the iPhone from an authorized location at the ‚no commitment’ price and
    can provide proof of purchase.

    Thank you for contacting AT&T Mobility. We appreciate your business.

    Sincerely,

    Kellye Johnson
    AT&T
    Online Customer Care Professional
    [tego maila otrzymałem po tym jak założyłem już 2 sprawy (dzwoniłem 2 razy po nie odpowiadali) czy możecie mi powiedzieć o co konkretnie chodzi Panu XXXX z AT&T ? Bardzo proszę o pomoc, męczę się już z tym miesiąc] Pozdrawiam

  • Marek

    Nie jest ciekawie. Wklej sobie to do google translate. Zrozumiesz większość. Zdaje mi się, że twój iPhone nie kwalifikuje się do odblokowania. Mam obawy, że mój też nie zostanie odblokowany. Czekam już 8 dzień.

  • Sadasdsa

    Ja czekam od 16 dni. Poszukajcie w google, wszędzie mają takie problemy. Klientom AT&T odblokowują w kilka godzin, pozostałym – kilka tygodni o ile w ogóle, z czego większosć osób nie dostaje żadnej odpowiedzi. A jeśli dzwonisz z prośbą o sprawdzenie, to mówią żebyś jeszcze poczekał. Dostali kilkaset tysięcy zgłoszeń z całego świata i teraz mają problem, na ostatnie miejsca w kolejce spychają oczywiście osoby dzwoniące spoza USA, nie będące klientami.

  • Marek

    No to sobie jeszcze poczekam…

  • Ernest123

    dostałem @ o podobnej treści. At&t zmieniło zasady odblokowywania iPhonow, jak sie nie jest ich klientem to nici z unlocka…

  • Marek

    A jak myślisz, czy zamówione wcześniej, a nie zrealizowane jeszcze unlocki będą zrealizowane?

  • Ernest123

    ja prosilem o unlocka 26 kwietnie. wczoraj dostalem odp. wiec trudno mi powiedziec.

  • Marek

    Ja 23 kwietnia i na razie nic nie odpisali. Albo mnie olali, albo muszę jeszcze czekać.

  • Miatlev

    Ja również dostałem wyżej pokazanego maila i im odpisałem:

    Dear Sir,

    I called to Your company before those new terms and your consultant did
    not inform me about it.

    I incured cost by calling to Your company in USA.

    I heared that AT&T unlocked many iPhones, so please, unlock mine too.

    iPhone is fully legal and two years period pasts so previous
    circumstances are fulfilled.

    Best regards,

    W ciągu jednego dnia dostałem od nich odpowiedź:

    Thank you for your response,
    Unfortunately, if you are unable to provide proof of purchase, AT&T
    phone number or account number we are not able to unlock your IPhone.Nie mam paragonu ani faktury więc raczej sprawa wygląda na zamkniętą. Na allegro można znaleźć osoby, które dają gwarancję na odblokowanie iPhona za ok. 100 zł. Mam iPhona 4 więc jeszcze jakoś bym to zniósł. Korzystał ktoś może z podobnych usług? Może cwaniaczki mają kogoś ze znajomych w AT&T? Dajcie znać jakbyście na coś wpadli. Pozdro.

     

  • Marek

    No to jak? Najpierw nie chcieli żadnego nru tel. a teraz im się odmieniło?!

  • Tau89

    Mi od razu odmówili, twierdząc, że simlocka może zdjąć tylko osoba która podpisała z nimi umowę. Teraz próbuję się skontaktować z gościem od którego kupiłem telefon, może zechce mi wyświadczyć przysługę i zadzwoni do nich z taką prośbą…

  • Marek

    Właśnie otrzymałem odpowiedź na e-mail, który wysłałem do nich wczoraj. Nie odblokują mi telefonu. Dziwne, że nie wysłali mi żadnego e-maila po tym, jak do nich zadzwoniłem 2 tyg temu.

  • Pts1994

    Byloby sensowne kupic iPhone 4 na allegro z simlockiem na AT&T? boje sie ze po kupnie nie bede mogl go uzywac, a kosztuje swoje

  • Mikolajrz

    a więc wygląda na to, że znowu się spoźniłem. Najpierw SAM zablokowali, a teraz tu nie ma możliwości odblokowania.. ;/ Jeszcze nie dostałem odpowiedzi a dzwoniłem 29..

  • Sadasdsa

    Jasne że sensownie, są tańsze. Nie da się z niego co prawda zdjąć w żaden sposób simlocka, ale jeśli ci to nie potrzebne to żaden problem.

  • Pts1994

    w zaden sposob to znaczy ze jailbreak i sciagniecie za pomoca tego programu redsn0w czy cos takiego nie dziala? ani karta Gevey?

  • Sadasdsa

    …. naprawdę sądzisz, że tylko ty jesteś na tyle sprytny, żeby wymyślić że „przecież można kupić iPhone’a z AT&T za kilkaset zł mniej, a potem go sobie przerobić”? Gdyby tak się dało, to by nie kosztowały kilkaset zł mniej, tylko tyle samo albo odrobinkę mniej.

  • Marek

    Nie ściągniesz simlocka za pomocą ultrasn0w po jailbreaku, bo wymaga to bardzo starej wersji baseband. Jest możliwość ominięcia simlocka za pomocą gevey sim. Są już nowe, przystosowane do iOS 5.0.1 i iOS 5.1 . Sam używam takiej karty i drugi raz bym się na to nie pisał. Dzisiaj np. karta nie chciała mi się w ogóle aktywować. Poza tym są potem problemy, gdy aktualizujesz system. Moja rada: nie kupuj z simlockiem, poczekaj na premierę iPhone 5 i będziesz mógł sobie za taką samą cenę kupić iPhone 4S.

  • Marek

    To już zapewne nie dostaniesz. Olali to.

  • Mikolajrz

    a ty dostałeś unlock`a?

  • Marek

    nie

  • Mikolajrz

    spoko, ja juz sie zdecydowałem na BB z Ipada i przynajmniej mam z czego teraz dzwonic i smsowac. 

  • CroX

    Ja napisałem do nich maila, a raczej mój kolega w moim imieniu i dostałem taki odpis. Niżej moja wiadomość i odpis od nich:

    Original Message Follows:
    ————————
    Hi.
    I would like to unlock my iphone. My name is Adrian Fraszka. I don’t have
    AT&T number because I write from Poland. I’ve bought my iphone 2 years ago
    for full price. It’s my iphone’s IMEI ………………….
    Thank you for help

    email address: beware7@o2.pl

    CASE ID#: CM20120426_40137283

    UNLOCK CASE:

    Under the new AT&T unlock policy regarding the Apple iPhone; your request
    for an unlock code has been submitted.
    AT&T has authorized Apple, Inc to release your device from network lock.

    Once your request has been processed, AT&T will email instructions to you
    on when to sync your iPhone to iTunes to receive the unlocking file. Unlike
    other devices the iPhone cannot be unlocked by entering an unlock code and
    programming steps into the phone by the user. If you cannot sync to iTunes
    via a PC or laptop with sync cable, your iPhone cannot be unlocked.

    AT&T and Apple, Inc. unlock process explained:
    http://thenextweb.com/mobile/2012/04/08/atts-iphone-unlock-process-detailed-a-quick-online-chat-apple-does-the-unlocking-requires-imei-only/

    Please be advised that, processing this request can take up to seven
    business days to complete. We regret that due to the overwhelming demand,
    we are unable to escalate or expedite this process.

    teraz pytanie co mam z tym dalej zrobić? Maila dostałem od nich 27 kwietnia. Nie znam się aż tak żeby wiedzieć co dalej. Proszę o pomoc.

  • Marek

    Wygląda na to, że odblokują Ci telefon. Musisz tylko poczekać na e-mail, który poinformuje Cię, że masz zrobić restore i koniec. 

  • Radymil4

    moze ktos podac meila do nich bo ten nie dziala unlockintl@amcustomercare.att-mail.com