Polska obsługa gwarancyjna jak w Apple Store?

Polska obsługa gwarancyjna jak w Apple Store?Często narzekamy na serwisy różnych produktów i za wzór stawiamy ten w Apple, bo to prawie ideał. Jeśli mamy urządzenie z dystrybucji Apple, a nie operatora i trafimy z uszkodzonym urządzeniem do Apple Store to mamy bardzo dużą szansę, że wymienią nam go od ręki. Sprawdziłem to osobiście i tak to działa. Niestety w Polsce to już tak nie działa, trzeba poczekać na wymianę wadliwego iPhone na nową sztukę trzy lub nawet cztery dni. Niby krótko, ale jednak trzeba czekać.
Choć są pewne przesłanki świadczące, że się to powoli zmienia. Trafiłem ostatnio na facebookową reklamę serwisu Cortland w Poznaniu, która obiecuje wymianę uszkodzonego iPhone’a od ręki. Z ich konwersacji na Twitterze dowiedziałem się, że działa to tylko w przypadku napraw gwarancyjnych oraz tylko w Poznaniu na ulicy ul. Zgoda 38 (dobra ulica tak swoją drogą :) ). Obejmuje wszystkie iPhony zakupione w dystrybucji Apple (nie obejmuje urządzeń kupionych przez operatorów), również te z USA. Niestety potwierdzenia informacji próżno szukać na stronach www.cortland.pl. Mam nadzieję, że to faktycznie tak działa oraz, że rozszerzą usługę na cały kraj. To byłby jakościowy skok na miarę Kozakiewicza. Dajcie znać, czy udało się Wam skorzystać z tego serwisu na tych zasadach.

Jako aktualizację mam wypowiedź pana Nikity Titow, Service Manager w firmie Cortland.

„Cieszymy się, że sposób naprawy „od ręki” cieszy się zainteresowaniem. Rzeczywiście robimy tak tylko w Poznaniu i na razie nie nagłaśniamy tego na stronie internetowej. Powodem jest to, że jest to program pilotażowy. Aby sprawnie obsługiwać klienta przy zachowaniu maksymalnej satysfakcji musimy opracować procedury, które to umożliwią. Wprowadzenie takiego standardu wszędzie i od razu skutkowałoby problemami dla obu stron. Z tego powodu uruchomiliśmy program pilotażowy w Poznaniu. Po opracowaniu wszystkich procedur wprowadzimy takie rozwiązanie we wszystkich oddziałach.
W komentarzach wywiązała się dyskusja: „wymienili w 3 dni”, „wymienili w 5 dni” itp, do czego też chciałbym się odnieść. Czas naprawy wynika z różnic w stanie telefonu. Konsekwencją różnic w procedurach firmy Apple a firm zewnętrznych takich jak Cortland jest to, że niektóre decyzje o objęciu gwarancją bądź nie, podejmuje firma Apple. Kiedy taka decyzja musi być podjęta czas naprawy może się wydłużyć. Nie każda usterka może zostać potwierdzona na miejscu, weryfikacja lub wywołanie jej zajmuje określony czas – w takiej sytuacji nie będziemy mogli wymienić telefonu od ręki.”

  • Adam

    Wymieniają od razu na nowy.

  • Adam

    Szczególnie gdy serwis nie ma części do danego modelu.

  • Adam

    A to, że jak kupiłeś u operatora to jesteś klientem tego operatora, a nie Apple Store.

  • Adam

    Te z AS i AOS są wymieniane od reki.

  • Bb

    Mam ip6, ostatnio zauważyłam, że wejście na słuchawki nie działa tak jak powinno, słuchawki jakby nie wchodzą do końca, słychać np. tylko wokal i trzeba kręcić tymi słuchawkami aż będzie wszystko słychać jak tak jak powinno. A potem gdy się delikatnie ruszy tym kablem znowu to samo.
    Mam telefon na gwarancji, bo kupiłam go dopiero w czerwcu. Tutaj mam kilka pytań: mam go oddać w tym sklepie z telefonami gdzie go kupiłam czy do sklepu Apple? Ile może trwać taka naprawa? Proszę o szybką odpowiedź! :))

  • madzia307

    Witam. chce kupic iphone w Holandii . Czy w polsce w razie czego istnieje mozliwosc naprawy/

  • Marcin Kozinski

    Fabryczne uszkodzenie szkła ekranu w IPhonie 6. Reklamacja odrzucona jako wada kosmetyczna!!! Ponad milimetrowa skaza na ekranie w telefonie za 3500pln wada kosmetyczna!!!??? WTF!!! Apple w polsce to …i kamieni kupa. Tel reklamowany w Erze od której kupilem, odrzucona, w Apple to samo po eskalacji do jekiegos niby Europejskiego poziomu. Sorry ale jak sie jest marką premium to produkt nie moze miec nawet wad kosmetycznych… szczegolnie w obrębie ekranu…

  • Arkadiusz Kuros

    Ja wymieniłem w tym tygodniu swojego ip6 w serwisie( powód przesunięta camera facetime). Wczoraj jadę odebrać nowe urządzenie i jakie było moje zdziwienie jak telefon po włożeniu karty wpadł w bootloop i wyświetlał bluescreen, restartował się i tak w kółko. Kiedy już udało się go ogarnąć telefon cały czas się wieszał. Tak więc wczoraj odebrany nowy telefon w serwisie pozostał i mija tydzień kiedy to jestem bez telefonu . Ciekawe jak to będzie z kolejnym.

  • Henry Cinkers

    kupiłem telefon w X-KOM w Kraków Bonarka zepsuł się ,wybuliło baterię ,od miesiąca nie mam telefonu ,bo w naprawie gwarancyjnej ,na info lini mówią od tygodnia ,zaraz będzie,prawdopodobnie nowy,ale ja ciągle bez teleffonu jak ich przyspieszyć?

  • Azere

    Jak się poczyta opinie o Cortland to można mieć mieszane uczucia, ale tak naprawdę sam fakt, że mają status autoryzowanego punktu serwisowego Apple sugeruje, że te negatywne doświadczenia są bardzo sporadyczne – w końcu Apple by sobie nie pozwolił na zły PR. A wiadomo – jak coś jest nie tak to wszyscy się rzucają do internetu pisać negatywa, a jak jest OK to nikomu się nie chce :P
    Ja zawsze byłem zadowolony, bez szału pewnie, ale i nic co by raziło na minus.